Jobba hos oss

Är du intresserad av att arbeta hos oss ?

Skicka då ditt CV och personliga brev till nedanstående mailadress

Att arbeta hos oss

Vill du jobba på en arbetsplats med härliga kollegor, stor frihet att utveckla verksamheten utifrån läroplanens intentioner och med korta vägar till beslut ?

Då har du kommit rätt.

Vid nyanställningar söker vi efter utbildade barnskötare och legitimerade förskollärare som brinner för sitt yrke och som tycker om att hitta lösningar och nya spännande arbetsmetoder och är drivande i utvecklingsarbetet. Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda it kunskaper och erfarenhet av att arbeta med dokumentation och pedagogisk planering utifrån forskning och beprövad erfarenhet. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra och att engagera och motivera dina kollegor.

Är det du? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Har vi inga lediga tjänster för tillfället så sparar vi dina kontakt uppgifter och hör av oss när vi har behov av ny personal.

Vilka är vi?

Förskolan Sakina är en fristående (privat) förskola med två enheter, Rönnholmen som är belägen i Vårberg och Idholmen som är belägen i Skärholmen.

Båda våra förskolor har 18 barn i åldrarna 1-5 år och 4 pedagoger vardera.

Läs mer om vår pedagogiska verksamhet här på vår hemsida www.forskolansakina.se och följ oss gärna på FB och instagram, länkar finns på hemsidan.

Då vi är en liten förskola hjälps vi åt med många arbetsuppgifter utöver det rent pedagogiska arbetet och de flesta beslut fattas i samråd med varandra med stor möjlighet till inflytande och delaktighet.

Förskollärarna har minst 3 tim planeringstid i veckan och utöver det har förskollärarna tillsammans med rektorn pedagogiska utvecklings möten var 3:vecka för att gemensamt utveckla förskolans pedagogiska arbetsmetoder framåt.

APT möten 1-2 gånger i månaden på kvällstid tillkommer. Det är viktigt att du både kan öppna och stänga förskolan och delta på kvällsmöten oavsett om du jobbar heltid eller deltid. Våra öppettider anpassas efter vårdnadshavarnas behov inom ramtiderna 6.30-18.30. (Oftast kan vi öppna runt 6.45 och stänga runt 17/17.30)

Vi är anslutna till kollektivavtal och erbjuder regelbunden fortbildning, fria pedagogiska måltider, friskvårdsbidrag på 3000kr/år och arbetskläder.

Låter detta intressant?

Skicka då din ansökan med cv och personligt brev till ovanstående mailadress så hör vi av oss när vi har en ledig tjänst.

Vi ser fram emot din ansökan. 😊